Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Duda Henryk (1961- )
(1)
Ostrowski Andrzej (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Trening sportowy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Piłka nożna
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 2082-7229 ; nr 12)
Bibliografia, netografia na stronach 464-473.
1.Początki i rozwój piłki nożnej na świecie i w Polsce 1.1.Rys historyczny pitki nożnej 1.2.Początki i rozwój pitki nożnej w Polsce 2.Ogólna charakterystyka gry w piłkę nożną 2.1. Piłka nożna jako sytuacyjny układ działań zależnych 3.Metody i formy wykorzystywane w procesie nauczania gry w piłkę nożną 4.Topografia działań na boisku w organizacji gry i w treningu piłkarza 5.Tradycyjny podział techniki piłki nożnej 6.Działania w grze w piłkę nożną 6.1.Działania indywidualne 6.1.1.Działania indywidualne w ofensywie 6.1.1.1.Uderzenia piłki niezbędne do przemieszczania piłki i zdobywania bramek 6.1.1.2.Prowadzenie piłki niezbędne do zdobywania pola gry i przemieszczania piłki 6.1.1.3.Zwody w grze piłkarza nożnego 6.1.1.4.Gra ciałem (blokowanie, utrzymanie piłki) 6.1.1.5.Drybling 6.1.1.6.Gra bramkarza w ofensywie 6.1.1.7.Uwalnianie się od przeciwnika - wybiegnięcie na pozycję 6.1.1.8.Wrzut z linii bocznej boiska 6.1.2.Działania indywidualne w defensywie 6.1.2.1.Przeciwdziałanie otrzymującemu podanie 6.1.2.2.Przeciwdziałanie graczowi z piłką 6.1.3.Intelektualizacja nauczania działań technicznych piłkarza - projekt efektywnego nauczania z możliwością wykorzystania jako wspomaganie w procesie szkolenia 6.2.Działania grupowe 6.2.1. Działania grupowe w ofensywie 6.2.1.1.Podania piłki 6.2.1.2.Przyjęcia piłki 6.2.1.3.Uzyskanie swobody - zwód podczas przyjmowa¬nia piłki 6.2.1.4.Wyjście na pozycję 6.2.1.5.Tworzenie pozornej przewagi - zasłona 6.2.1.6.Tworzenie swobody partnerom - przepuszczanie piłki 6.2.1.7.Uzyskanie swobody działania przez współdziała¬nie dwójkowe, trójkowe lub czwórkowe 6.2.1.8.Tworzenie chwilowej przewagi liczebnej 6.2.1.9.Współdziałanie podczas wykonywania stałych fragmentów gry 6.2.1.10.Graficzne przykłady grupowych sposobów współ¬działania w celu uzyskania chwilowej przewagi sił lub swobody manewru w ofensywie 6.2.2. Działania grupowe w defensywie 6.2.2.1.Współdziałanie umożliwiające realizację celów gry 6.2.2.2.Współdziałanie ułatwiające realizację celów gry 7.Strategia i taktyka gry - podstawowe pojęcia 7.1.Struktura taktyki piłki nożnej 7.2.Pojęcie stylu i modelu gry 7.2.1. Szkoły piłkarskie 7.3.System gry 7.3.1. Ewolucja systemów gry i warianty stosowane w ich rozwoju 188 7.4.Ogólne zadania i kompetencje graczy w poszczególnych forma¬cjach i pozycjach systemu gry (na przykładzie gry w systemie 1-4-2-3-1) 7.5.Metodyka nauczania działań taktycznych w realizacji celów gry -przykłady ćwiczeń 7.6.Intelektualizacja nauczania działań taktycznych piłkarza - projekt efektywnego nauczania z możliwością wykorzystania jako wspo¬maganie w procesie szkolenia 7.6.1. Etapy nauczania taktyki gry w piłkę nożną 8.Fizjologiczne wymogi treningu sportowego piłkarza 8.1.Fizjologiczne mechanizmy wysiłków o różnym czasie trwania 8.2.Sprawność procesów termoregulacji oraz gospodarki wodno-elek-trolitowej podczas wysiłku fizycznego piłkarza 8.3.Racjonalny trening fizyczny jako modulator wydolności fizycznej piłkarza 9.Celowe czynności przygotowujące piłkarza do wysiłku 9.1. Rola i znaczenie rozgrzewki w szkoleniu piłkarza 9.2. Stretching 10.Kształtowanie zdolności motorycznych piłkarza 10.1.Koordynacyjne zdolności (notoryczne 10.2.Ćwiczenia skocznościowe 10.3.Ćwiczenia gibkościowe i zwinnościowe 10.4.Ćwiczenia szybkościowe 10.5.Ćwiczenia siłowe 10.6.Ćwiczenia wytrzymałościowe 10.7.Metody i formy treningowe w kształtowaniu zdolności motorycz¬nych 11.Podstawy cykliczności w szkoleniu piłkarzy nożnych 12.Dokumentacja szkoleniowa - wymóg planowego i racjonalnego szkolenia 12.1. Obóz sportowy jako integralna składowa w rocznym cyklu szko- lenia 13.Kontrola procesu szkolenia gry w piłkę nożną 13.1.Sprawdzanie wiadomości o działaniach technicznych piłkarza 13.2.Sprawdzanie wiadomości o działaniach taktycznych piłkarza 13.3.Sprawdzanie wiadomości z przepisów gry w piłkę nożną 13.4.Testy psychofizyczne określające sprawność techniczną 13.5.Metody obserwacji skutecznej gry w działaniach technicznych piłkarza 13.6.Metody obserwacji skutecznej gry w działaniach taktycznych pił¬karza 13.7.Kontrola sprawności ogólnej 13.8.Kontrola psychologiczna w praktyce trenerskiej 14.Wytyczne PZPN dotyczące organizacji szkolenia dzieci i młodzieży w Polsce 14.1. Charakterystyka rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży 14.1.1.Rozwój fizyczny dzieci i młodzieży 14.1.2.Rozwój intelektualny dzieci i młodzieży 14.1.3.Rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży 15.Etapizacja szkolenia piłkarskiego dzieci i młodzieży w Polsce 15.1.Etap I - Gier i zabaw ruchowych. Szkolenie do U-7 (Skrzat) 15.2.Etap II - Wszechstronny - przygotowania wstępnego. Szkolenie do U-8-9 (Żak) 15.3.Etap III - Wszechstronny - przygotowania wstępnego. Szkolenie do U-10-11 (Orlik) 15.4.Etap IV - Wszechstronny - nauczania podstawowego. Szkolenie do U-12-13 (Młodzik) 15.5. Etap V - Ukierunkowany - nauczania i doskonalenia. Szkolenie do U-14-15 (Trampkarz) 15.6. Etap VI - Ukierunkowany - nauczania i doskonalenia, i Specjalistyczny - trenowania. Szkolenie do U-16-19 (Junior młodszy, starszy) 16.Wytyczne w periodyzacji szkolenia dzieci i młodzieży 17.Organizacja imprez piłkarskich 18.Wartości autoteliczne jako ważny czynnik w racjonalnym szkoleniu młodych piłkarzy nożnych
Sygnatura czytelni BWF: XI I 130
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153292 E (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 2082-7229 ; nr 11)
Bibliografia na stronach 212-214. Indeks.
Rozdział I. Zabawy, konkursy i gry w teorii i praktyce 1.Ogólne uwagi o zabawach konkursach i grach 2.Teoretyczne podstawy zabaw, konkursów i gier w wodzie 2.1.Zabawy w wodzie - formy aktywności fizycznej bez rywalizacji 2.2.Konkursy w wodzie - formy aktywności fizycznej z rywalizacją 2.3.Gry w wodzie - formy aktywności fizycznej z zastosowaniem przed¬miotu do rywalizacji 2.4.Zabawy, konkursy i gry wodzie w programach imprez 3.Praktyczne podstawy zabaw, konkursów i gier w wodzie 3.1.Środowisko wodne jako kryterium doboru i realizacji zabaw, konkursów i gier 3.1.1.Miejsca jako kryterium doboru i realizacji zabaw, konkursów i gier 3.1.2.Bezpieczeństwo w środowisku wodnym jako kryterium doboru i realizacji zabaw, konkursów i gier 3.2.Wiek jako kryterium doboru i realizacji zabaw, konkursów i gier w wo¬dzie 3.3.Aspekty organizacyjne jako kryterium doboru i realizacji zabaw, kon¬kursów i gier w wodzie 3.4.Przyrządy i przybory stosowane w zabawach, konkursach i grach w wodzie Rozdział II. Zabawy, konkursy i gry w wodzie - przykłady 1.Zabawy w wodzie 1.1.Zabawy z elementami brodzenia 1.2.Zabawy z elementami pływania 1.3.Zabawy z elementami nurkowania 2.Konkursy w wodzie 2.1.Konkursy z elementami brodzenia 2.2.Konkursy z elementami pływania 2.3.Konkursy z elementami nurkowania 3.Gry w wodzie 3.1. Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów zespołowych gier sportowych 3.1.1.Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów koszykówki 3.1.2.Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów piłki ręcznej 3.1.3.Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów siatkówki 3.1.4.Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów piłki nożnej 3.1.5.Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów hokeja 3.1.6.Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów rugby 3.2. Gry w wodzie z wykorzystaniem elementów popularnych gier rekreacyjnych Rozdział III. Zabawy, konkursy i gry w wodzie w programach imprez 1.Festyn 2.Spartakiada 3.Dzień sportu 3.1.Dzień sportu na kolonii letniej 3.2.Dzień sportu na obozie młodzieżowym 3.3.Dzień sportu na wczasach 4.Zawody 4.1.Konkurs z rywalizacją bezpośrednią 4.2.Konkurs z rywalizacją pośrednią 4.3.Turniej z rywalizacją indywidualną 4.4.Turniej z rywalizacją drużynową 4.5.Regaty żeglarskie
Sygnatura czytelni BWF: XI M 131
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153268 E (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności